torsdag 27 september 2012

Idag såg jag ljuset..

När jag tittade ut genom fönstret såg jag fåglarna som var i full färd med att få ut de mogna solrosfröna från solrosen de själva sått förra hösten. Givetvis var det taskigt ljus men jag tog ändå ett par bilder.



Helt plötsligt visade sig några solstrålar mellan träden! Jag borde egentligen göra något helt annat men kom att tänka på bloggen. Jag måste ju uppdatera min blogg! Hela sommaren har jag varit ute i det dåliga vädret och tagit foto till min blogg men hur kul är det att sitta och leta fram dem nu när ljuset kom.
Jag kastade mig ut i min leriga trädgård och kröp runt i min pyjamas för att se om där var några söta små djur. Här en liten spindel i det rosa landet:


 
 
En väldigt liten snigel.
 
 
 
 
Sedan gick solen ner och allt blev som vanligt!

3 kommentarer:

  1. Åååh så underbart att se! och vlka sommarfärger du äntligen fått nu när sommaren kom till slut :))

    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vara sommar i våra hjärtan alltid! Kramis

      Radera
  2. Åh så fint. Talgoxarna är ju så söta. Vi har hela balkongen full ibland. De är tokiga i ost ;-).
    Och den lilla söta snigeln. Jag tänkte direkt på rosa bandet när jag såg dina skira rosa bilder. Nu startar ju alla insamlingar i Rosa bandet.
    Den sista bilden är ju helt bedårande.
    Härligt att se Jonna.
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för ditt inlägg!