torsdag 21 november 2013

En sommardag den 17 november

Kanske var det min längtan efter värme som fick mig att känna sommaren den här dagen.
Solens strålar värmde mitt ansikte och hela min själ och fick mig att känna mig levande och lycklig.
Det är nästan bara en månad kvar till jul och det känns lite märkligt.
Här är några av de bilder jag försökte fånga sommaren med denna dag.

Sommarens juvel


Läs inte kapitel ett om och om igen, då får du aldrig veta vad kapitel två handlar om.


Tre kungar

Vänd ansiktet mot solen, så faller skuggorna bakom dig.


Du kan aldrig fly från ditt hjärta så lyssna till det.

Det är bättre att gå vilse på vägen framåt i livet än att fastna i tiden genom att se tillbaka på det som varit.
.


6 kommentarer:

  1. Oj vilka härliga bilder och fångat dessutom den 17:e November, helt osannolikt. Måste bara säga att Sverige är bra avlångt. Men helt underbart att se att sommaren inte bara släpper greppet hur lätt som helst.
    Mycket fina bilder som piggar upp i den annars trista period vi gått in i. Så dina bilder värmer verkligen själen.
    Tycker att både bild och text är i perfekt symbios med varandra :)
    Och sista bilden oooh bara så jäkla bra (ursäkta! språket) mycket njutbar för öga och sinne :)

    Med vänlig hälsning Christer K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du för dina alltid uppskattade rader!

      Radera
  2. Älskar din somriga höst :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med färg och värme i de grå dagarna. Och kloka ord. Sanna. Roligt att du är på G. Ha en superhelg och hoppas det blir nya rutor på minneskortet. Kram Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Önskar dig också en härlig helg med många nya bilder.

      Radera

Tack för ditt inlägg!